Back to top

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
objectiu objectiu

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  objectiu, n m
  • es  objetivo
  • en  lens

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Sistema òptic d'una càmera constituït per un conjunt de lents que permet formar una imatge, generalment sobre una superfície sensible o una pantalla.
objectiu de comunicació objectiu de comunicació

Comunicació, Comunicació > Publicitat, Comunicació > Relacions públiques

  • ca  objectiu de comunicació, n m
  • es  objetivo de comunicación
  • en  communication objective

Comunicació, Comunicació > Publicitat, Comunicació > Relacions públiques

Definició
Objectiu que una organització es proposa d'aconseguir a través dels seus processos comunicatius o de les seves comunicacions.

Nota

  • Per exemple, millorar els fluxos d'informació en la comunicació interna, comunicar un canvi d'identitat visual o millorar l'atenció telefònica dels clients.
objectiu de màrqueting objectiu de màrqueting

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting

  • ca  objectiu de màrqueting, n m
  • es  objetivo de marketing
  • en  marketing goal

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting

Definició
Objectiu que el departament de màrqueting d'una empresa es proposa d'aconseguir i que té a veure fonamentalment amb la comercialització d'un producte o un servei.

Nota

  • Per exemple, incrementar la participació de mercat, augmentar el volum de vendes o obtenir un avantatge competitiu.
objectiu de mitjans objectiu de mitjans

Comunicació > Publicitat > Mitjans

  • ca  objectiu de mitjans, n m
  • es  objetivo de medios

Comunicació > Publicitat > Mitjans

Definició
Objectiu publicitari, relacionat amb la difusió del missatge, que es pretén aconseguir amb un pla de mitjans.

Nota

  • Per exemple, aconseguir un nombre de GRP, un nombre d'OTS o una cobertura determinats.
objectiu de patrocini objectiu de patrocini

Comunicació > Relacions públiques

  • ca  objectiu de patrocini, n m
  • es  objetivo de patrocinio
  • en  sponsorship objective

Comunicació > Relacions públiques

Definició
Objectiu que, tant el patrocinat com el patrocinador, pretenen aconseguir amb un patrocini.

Nota

  • L'objectiu del patrocinat és generalment de tipus econòmic, mentre que el patrocinador pretén un benefici publicitari o d'imatge.
objectiu gran angular objectiu gran angular

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  objectiu gran angular, n m
  • ca  gran angular, n m sin. compl.
  • es  gran angular
  • es  objetivo gran angular
  • en  wide angle
  • en  wide angle lens

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Objectiu de lent focal curta, que permet abastar un ampli camp visual.
objectiu publicitari objectiu publicitari

Comunicació > Publicitat

  • ca  objectiu publicitari, n m
  • es  objetivo publicitario
  • fr  objectif publicitaire
  • en  advertising goal
  • en  advertising objective

Comunicació > Publicitat

Definició
Objectiu de comunicació, fixat com a resultat d'una decisió de màrqueting, que un anunciant es proposa d'aconseguir a través de la publicitat.

Nota

  • Per exemple, augmentar la notorietat d'un producte o una marca, donar a conèixer un nou producte o promoure la venda d'un producte.
objectiu ull de peix objectiu ull de peix

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  ull de peix, n m
  • ca  objectiu ull de peix, n m sin. compl.
  • es  objetivo ojo de pez
  • es  ojo de pez
  • en  fish-eye
  • en  fish-eye lens

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Objectiu gran angular amb un angle de camp pròxim als 180 graus i que proporciona imatges distorsionades.
observació observació

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  observació, n f
  • es  observación
  • en  observation

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definició
Tècnica de recerca per a obtenir dades primàries en què l'investigador enregistra fets, accions o comportaments perceptibles relacionats amb el seu objecte d'estudi.
observació no participant observació no participant

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

  • ca  observació no participant, n f
  • es  observación no participante
  • es  observación no participativa
  • en  nonparticipant observation

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Investigació

Definició
Observació en què l'investigador resta fora del sistema o de la situació que estudia.