Back to top

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
navegador navegador

Comunicació > Telecomunicacions > Aparells i dispositius

  • ca  navegador, n m
  • ca  explorador, n m sin. compl.
  • es  explorador
  • es  navegador
  • fr  navigateur
  • en  browser
  • en  explorer
  • en  navigator

Comunicació > Telecomunicacions > Aparells i dispositius

Definició
Programa informàtic que s'utilitza per a connectar-se a Internet des d'un equip informàtic i que en possibilita la navegació pels servidors d'informació.
navegar navegar

Comunicació > Telecomunicacions

  • ca  navegar, v intr
  • es  navegar
  • fr  fureter
  • fr  naviguer
  • en  browse, to
  • en  explore, to
  • en  navigate, to

Comunicació > Telecomunicacions

Definició
Moure's pels diversos serveis, recursos o conjunts d'informació d'una xarxa, un sistema informàtic o una aplicació.
necessitat necessitat

Comunicació > Disciplines relacionades > Psicologia

  • ca  necessitat, n f
  • es  necesidad
  • en  need

Comunicació > Disciplines relacionades > Psicologia

Definició
Conjunt de sensacions que fan prendre consciència a un individu de la mancança d'alguna cosa.

Nota

  • En l'àmbit de la publicitat ha tingut molta acceptació la teoria d'A.H. Maslow que afirma que les necessitats humanes s'ordenen jeràrquicament i que fins que no s'ha satisfet una necessitat d'ordre inferior no se'n manifesta una d'ordre superior. Maslow ordena les necessitats en cinc nivells jeràrquics: necessitats fisiològiques (aire, aigua, aliment, sexe, etc.), necessitats de seguretat (protecció, estabilitat, ordre, etc.), necessitats de pertinença (afecte, amistat, integració social, etc.), necessitats d'estima (prestigi, reconeixement, èxit, etc.) i necessitats d'autorealització.
negatiu negatiu

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  negatiu, n m
  • es  negativo
  • fr  négatif
  • en  negative

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Pel·lícula fotogràfica o cinematogràfica que reprodueix els clars i els obscurs invertits als de l'original i a partir de la qual s'obté el positiu i les còpies.
negociació negociació

Comunicació > Publicitat > Mitjans

  • ca  negociació, n f
  • es  negociación
  • fr  négociation
  • fr  réduction
  • fr  rétrocession
  • en  negotiation

Comunicació > Publicitat > Mitjans

Definició
Procés d'aproximació d'interessos entre dos o més subjectes de l'activitat publicitària, com ara l'anunciant, l'agència de publicitat, la central de mitjans, el suport o la productora, per arribar a un acord sobre alguna operació o servei, com ara la producció de peces publicitàries o la compra d'espai i temps publicitaris per sota de les tarifes o pressupostos establerts.
negreta negreta

Comunicació > Publicitat > Creació > Direcció d'art

  • ca  negreta, n f
  • es  negrilla
  • es  negrita
  • en  bold
  • en  bold face
  • en  bold type

Comunicació > Publicitat > Creació > Direcció d'art

Definició
Caràcter de traç intermedi entre el de la seminegra i el de la supernegra.
neologisme neologisme

Comunicació > Publicitat > Creació > Redacció

  • ca  neologisme, n m
  • es  neologismo
  • fr  néologisme
  • en  neologism

Comunicació > Publicitat > Creació > Redacció

Definició
Unitat lèxica nova, formalment o semànticament, creada en una llengua per les pròpies regles de formació de mots o manllevada a una altra llengua.

Nota

  • Bapitaurus, megaperls o enriójate són exemples de neologismes publicitaris.
nivell de vida nivell de vida

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

  • ca  nivell de vida, n m
  • es  nivel de vida
  • en  level of living
  • en  standard of living

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

Definició
Situació econòmica i social d'una persona o d'un col·lectiu que reflecteix el seu grau de benestar relatiu, que es mesura a partir d'indicadors socioeconòmics, com la quantitat de béns i serveis que es poden adquirir amb els ingressos mitjans, la possessió de certs béns de consum, l'esperança de vida, la taxa d'alfabetització o l'accés a l'ensenyament superior.
nom comercial nom comercial

Comunicació > Comunicació administrativa i comercial, Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

  • ca  nom comercial, n m
  • es  nombre comercial
  • en  trade name

Comunicació > Comunicació administrativa i comercial, Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

Definició
Denominació que serveix per a identificar una persona física o jurídica en l'exercici de la seva activitat empresarial i que distingeix la seva activitat d'altres activitats idèntiques o similars.

Nota

  • 1. Poden constituir un nom comercial: noms patronímics, raons socials i denominacions de persones jurídiques, denominacions de fantasia, denominacions al·lusives a l'objecte de l'activitat empresarial, etc.
  • 2. El nom comercial no ha de coincidir necessàriament amb la denominació social.
nom de marca nom de marca

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

  • ca  nom de marca, n m
  • es  nombre de marca
  • fr  nom de marque
  • en  brand name

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

Definició
Element identificador i diferenciador d'una marca constituït pel conjunt de signes lingüístics que es poden pronunciar.