Back to top

Diccionari de comunicació empresarial

Presentació
  • ca  icona, n f
  • es  icono
  • en  icon
  • en  ikon

Comunicació

Definició
Signe que té una semblança formal amb el referent que simbolitza.
identitat corporativa identitat corporativa

Comunicació > Comunicació corporativa i institucional

  • ca  identitat corporativa, n f
  • es  identidad corporativa
  • en  corporate identity

Comunicació > Comunicació corporativa i institucional

Definició
Conjunt d'elements i d'atributs que singularitzen i identifiquen objectivament la realitat d'una organització i que la diferencien d'altres organitzacions.
identitat de marca identitat de marca

Comunicació > Comunicació corporativa i institucional, Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

  • ca  identitat de marca, n f
  • es  identidad de marca
  • en  brand identity

Comunicació > Comunicació corporativa i institucional, Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Producte

Definició
Conjunt d'elements i d'atributs que singularitzen i identifiquen una marca i la diferencien d'altres marques.
identitat visual identitat visual

Comunicació > Comunicació corporativa i institucional

  • ca  identitat visual, n f
  • es  identidad visual
  • fr  identité visuelle
  • en  corporate visual identity

Comunicació > Comunicació corporativa i institucional

Definició
Conjunt dels signes i elements gràfics i visuals que identifiquen una organització i la diferencien d'altres organitzacions.

Nota

  • La identitat visual es comunica a través del logotip, els embalatges i envasos, els impresos, l'arquitectura i interiorisme dels edificis, la retolació i senyalització, l'uniforme del personal, els vehicles d'empresa, etc.
ideograma ideograma

Comunicació > Publicitat > Producció

  • ca  ideograma, n m
  • es  ideograma
  • en  ideogram

Comunicació > Publicitat > Producció

Definició
Signe gràfic que representa un concepte.
ideologia ideologia

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

  • ca  ideologia, n f
  • es  ideología
  • en  ideology

Comunicació > Disciplines relacionades > Sociologia

Definició
Conjunt de conceptes, creences i ideals, d'abast factual i normatiu, que serveixen per a explicar els fenòmens socials i, així, dirigir i simplificar les opcions sociopolítiques, religioses i culturals de l'individu i la col·lectivitat.
  • ca  idioma, n m
  • ca  llengua, n f
  • es  idioma
  • es  lengua
  • en  language

Comunicació

Definició
Sistema de signes orals, reflectit sovint en un codi escrit, propi d'una comunitat, que el fa servir per a comunicar-se.
idiomatisme idiomatisme

Comunicació > Publicitat > Creació > Redacció

  • ca  idiotisme, n m
  • ca  modisme, n m
  • ca  idiomatisme, n m sin. compl.
  • es  idiomatismo
  • es  idiotismo
  • es  modismo
  • en  idiom

Comunicació > Publicitat > Creació > Redacció

Definició
Construcció que pertany a una llengua determinada i que no posseeix cap corresponent sintàctic en una altra llengua.

Nota

  • L'idiotisme pot ser un mot com ara «apa!», o una locució com «a cop d'ull».
idiotisme idiotisme

Comunicació > Publicitat > Creació > Redacció

  • ca  idiotisme, n m
  • ca  modisme, n m
  • ca  idiomatisme, n m sin. compl.
  • es  idiomatismo
  • es  idiotismo
  • es  modismo
  • en  idiom

Comunicació > Publicitat > Creació > Redacció

Definició
Construcció que pertany a una llengua determinada i que no posseeix cap corresponent sintàctic en una altra llengua.

Nota

  • L'idiotisme pot ser un mot com ara «apa!», o una locució com «a cop d'ull».
illa illa

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Distribució i venda

  • ca  illa, n f
  • es  isla
  • es  islote
  • fr  îlot
  • en  island display
  • en  isle display

Comunicació > Disciplines relacionades > Màrqueting > Distribució i venda

Definició
Presentació aïllada i massiva en un establiment comercial d'un producte disposat en un moble especial o apilat sobre una paleta o directament a terra.