anàlisi d'opinions
anàlisi d'opinions
- ca anàlisi de sentiments, n f
- ca anàlisi d'opinions, n f sin. compl.
- es análisis de opiniones, n m
- es análisis de sentimientos, n m
- es minería de opiniones, n f
- fr analyse de sentiments, n f
- fr détection d'opinions, n f
- en opinion mining, n
- en sentiment analysis, n
- en sentiment mining, n
Definició
Tècnica consistent a analitzar de manera automàtica, per mitjà de la mineria de dades i de processadors del llenguatge natural, les intervencions dels usuaris a internet, especialment a les xarxes socials, amb l'objectiu d'obtenir informació rellevant sobre la percepció que tenen de determinats aspectes i sobre les emocions que els desperten.
Nota
- En algunes fonts es fa una distinció entre l'anàlisi dels sentiments (centrada en l'obtenció d'informació sobre les emocions) i l'anàlisi d'opinions (centrada en l'obtenció d'informació sobre la percepció positiva, negativa o neutra dels usuaris respecte a l'objecte d'interès).
anàlisi de perfils
anàlisi de perfils
- ca anàlisi de perfils, n f
- es análisis de perfiles, n m
- fr profilage, n m
- en profiling, n
Definició
Tècnica d'investigació de màrqueting que consisteix a determinar les motivacions, els centres d'interès, les característiques socioeconòmiques, etc. dels visitants d'un lloc web, i d'aquesta manera oferir-los productes i serveis adequats.
anàlisi de sentiments
anàlisi de sentiments
- ca anàlisi de sentiments, n f
- ca anàlisi d'opinions, n f sin. compl.
- es análisis de opiniones, n m
- es análisis de sentimientos, n m
- es minería de opiniones, n f
- fr analyse de sentiments, n f
- fr détection d'opinions, n f
- en opinion mining, n
- en sentiment analysis, n
- en sentiment mining, n
Definició
Tècnica consistent a analitzar de manera automàtica, per mitjà de la mineria de dades i de processadors del llenguatge natural, les intervencions dels usuaris a internet, especialment a les xarxes socials, amb l'objectiu d'obtenir informació rellevant sobre la percepció que tenen de determinats aspectes i sobre les emocions que els desperten.
Nota
- En algunes fonts es fa una distinció entre l'anàlisi dels sentiments (centrada en l'obtenció d'informació sobre les emocions) i l'anàlisi d'opinions (centrada en l'obtenció d'informació sobre la percepció positiva, negativa o neutra dels usuaris respecte a l'objecte d'interès).
apli
apli
- ca aplicació mòbil, n f
- ca app, n f
- ca apli, n f sin. compl.
- es aplicación móvil, n f
- es apli, n f sin. compl.
- es app, n f sin. compl.
- fr appli, n f
- fr application mobile, n f
- en mobile application, n
- en app, n sin. compl.
Definició
Programa informàtic que desenvolupa una tasca específica en un dispositiu mòbil.
aplicació mòbil
aplicació mòbil
- ca aplicació mòbil, n f
- ca app, n f
- ca apli, n f sin. compl.
- es aplicación móvil, n f
- es apli, n f sin. compl.
- es app, n f sin. compl.
- fr appli, n f
- fr application mobile, n f
- en mobile application, n
- en app, n sin. compl.
Definició
Programa informàtic que desenvolupa una tasca específica en un dispositiu mòbil.
app
app
- ca aplicació mòbil, n f
- ca app, n f
- ca apli, n f sin. compl.
- es aplicación móvil, n f
- es apli, n f sin. compl.
- es app, n f sin. compl.
- fr appli, n f
- fr application mobile, n f
- en mobile application, n
- en app, n sin. compl.
Definició
Programa informàtic que desenvolupa una tasca específica en un dispositiu mòbil.
apunt
apunt
- ca apunt, n m
- es artículo, n m
- es contribución, n f
- es entrada, n f
- es mensaje, n m
- es post, n m
- fr article, n m
- fr billet, n m
- fr publication, n f
- en post, n
- en posting, n
Definició
Publicació en forma de text feta en una xarxa social, un fòrum o un blog.
Nota
- Segons el context, també poden ser adequades com a denominacions d'aquest concepte, entre d'altres, les formes publicació, aportació, comentari, intervenció, nota, missatge o, quan el text té una certa especialització i extensió, article.
audiència digital
audiència digital
- ca audiència digital, n f
- es audiencia digital, n f
- fr audience numérique, n f
- en digital audience, n
Definició
Conjunt de persones que han accedit a un mitjà o suport publicitari en línia durant un període determinat.
autofoto
autofoto
- ca autofoto, n f
- es autofoto, n f
- es autorretrato, n m
- es selfi, n m
- fr autophoto, n f
- fr égoportrait, n m
- en self-portrait, n
- en selfie, n
Definició
Fotografia que es fa un mateix, sol o acompanyat d'altres persones, habitualment amb un telèfon mòbil, una tauleta o una càmera web, amb la finalitat de publicar-la en una xarxa social.
avatar
avatar
- ca avatar, n m
- es avatar, n m
- fr avatar, n m
- en avatar, n
Definició
Personatge virtual definit amb els trets individuals escollits per un usuari d'una xarxa social perquè el representi en aquesta xarxa.